Az ateizmus elmélete egy feltevésen alapul: valaki, egyszer, kitalálta "ISTEN" lény létezését, a fantázia révén.
A fenti felvetés nyilvánvaló logikai lehetetlenség, a logikai és az ismeretelméleti törvények ennek lehetőségét automatikusan és kötelezően kizárják.
Bizonyításra kerül, hogy "isten" típusú lény létezése emberi fantázia útján nem volt kitalálható. Ha azonban VALAMI nem lehet kitalált (nem-létező), nyilvánvalóan kötelezően igaz rá, hogy léteznie kell: egyéb (harmadik) lehetőség ugyanis nincs. A létezésnek mindössze két esete lehetséges: VALAMI vagy létezik, vagy nem létezik.
A következőkben három lépésben igazolásra kerül, hogy az ateizmus egy ostobaság, az emberi hiszékenység mételye. Bizonyításra kerül, hogy:
1. az emberi fantázia nem határtalan
2. a képzelet határa az ismeret
3. a fenti két törvény miatt "isten" típusú lények létezésének kitalálása az emberi képzelet számára lehetetlenség
1. tétel:
Annak bizonyítására, hogy az emberi képzelet nem végtelen, elegendő egyetlen példa felmutatása, amely bizonyítja a tételt.
Az ivaros lényeknek jelenleg két típusa ismert: hím-ivar és nő-ivar.
Ha az emberi fantázia végtelen lenne, lehetséges lenne korlátlan számú további nemet (ivart) kitalálni. Azonban ez soha nem fog megtörténni - mert az emberi fantázia nem határtalan.
Ez az törvény az alábbi egyszerű módon igazolható:
ha a hím ivar egyedeit "A" azonosító jellel jelöljük, a nő ivar egyedeit "B" azonosító jellel jelöljük, az ivarral rendelkező élőlények bármelyike elhelyezhető és kötelezően elhelyezendő vagy az "A" vagy a "B" halmazba. Nincs olyan egyed, amely nem sorolható be, és nem tartozik kötelezően vagy "A" vagy "B" halmazba.
Abban az esetben, ha elképzelünk egy élőlényt, mindössze az alábbi négy esetet képes létrehozni az emberi fantázia:
1. az elképzelt élőlény az " A" halmaz eleme lesz (hím ivarú) - tehát, nem lett új nem/ivar kitalálva.
2. az elképzelt élőlény a "B" halmaz eleme lesz (nő ivarú) - tehát, nem lett új nem/ivar kitalálva.
3. az elképzelt élőlény elhelyezhető az "A" halmazban és a "B" halmazban is, ugyanis rendelkezik hím és nő ivarúsággal is - tehát ebben az esetben sem lett új ivar kitalálva.
4. az elképzelt élőlény nem helyezhető el sem az "A" sem a "B" halmazban, ugyanis nem rendelkezik sem hím, sem nő ivarúsággal - ebben az esetben sem lett új ivar kitalálva.
Az 1.tétel bizonyítása ezennel megtörtént.